Інформація пенсійного фонду

УВАГА! ШАНОВНА ГРОМАДО!!!
Згідно чинних вимог законодавства змінено адресу нашого сайту.
З новим сайтом Ви можете ознайомитись за адресою:

https://balakleivska-gromada.gov.ua/

***

З червня розпочався перехідний період запровадження е-лікарняних

У червні розпочався перехідний період запровадження електронних листків непрацездатності, який триватиме до кінця серпня 2021 року. Протягом цього часу громадяни мають можливість отримати як електронний, так і паперовий листок непрацездатності.
Згідно з чинними законодавством Електронний реєстр листків непрацездатності формує та веде Пенсійний фонд України.
Електронний лікарняний формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність.
В особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) роботодавець має доступ до інформації щодо електронних листків непрацездатності по співробітниках, які працюють за основним місцем роботи, зокрема, номер лікарняного, дата його відкриття, закриття. Роботодавець автоматично отримує необхідну інформацію для нарахування коштів, зокрема, щодо тривалості страхового стажу працівників, формує заяву-розрахунок та здійснює виплату.
Запровадження е-лікарняних:
— спрощує оформлення тимчасової непрацездатності;
— скорочує час від оформлення до нарахування допомоги;
— унеможливлює зловживання під час обігу листків непрацездатності;
— мінімізує застосування штрафних санкцій через імовірні помилки в оформленні листків непрацездатності.
Новий порядок видачі електронних листків непрацездатності регулюється:
постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 328 «Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього»;
постановою Верховної Ради України від 03.02.2021 № 1192-IX «Про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності»;
наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021  № 1066, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.06.2021  за № 728/36350 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки».
***
Закон про електронні трудові книжки набуває чинності 10 червня

  • Ведення обліку трудової діяльності працівників відбуватиметься в електронній формі. Відповідний Закон (№ 1217-IX) набуває чинності з 10червня 2021 року.
  • У роботодавців та застрахованих осіб буде лише п’ять років для оцифрування трудових книжок.
  • Нагадуємо, інформація про трудову діяльність працівника з 1998 року за даними звітних відомостей роботодавця вже міститься на вебпорталі Пенсійного фонду України. Інформацію про трудову діяльність до 1998 року потрібно внести у вигляді сканованої копії паперової трудової книжки. Вона має бути засвідчена кваліфікованим електронним підписом.
  • Подати скановану копію електронної трудової книжки може працівник (сам за себе) або роботодавець (за свого працівника). Це дозволить створити умови для автоматичного призначення пенсії за віком, уникнути необхідності відновлювати інформацію у разі втрати паперової трудової книжки, спростить доступ до даних про стаж працівника для призначення виплат у випадку тимчасової втрати працездатності.
  • Аби правильно подати скан-копії, необхідно керуватися Порядком обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі. Документ затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. №

***

***

Пенсійний фонд рекомендує подбати заздалегідь про свої пенсійні виплати

 Перелік електронних сервісів Фонду постійно розширюється. Фахівці Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області закликають громадян користуватися сервісами «Електронна трудова книжка» та «Автоматичне призначення пенсії за віком».

Подання скан-копій трудової книжки дозволить створити умови для автоматичного призначення пенсії за віком, уникнути необхідності відновлювати інформацію у разі втрати паперової трудової книжки, спростить доступ до даних про стаж працівника для призначення виплат у випадку тимчасової втрати працездатності. Скан-копії електронних трудових книжок можуть подати і застраховані особи, і роботодавці.

Автоматичне призначення пенсії дає змогу заздалегідь подати відповідні документи про страховий стаж. Інформація про нього і сплачені внески зберігається в базі Пенсійного фонду України до настання пенсійного віку. Після його настання особа отримує повідомлення про можливість автоматичного призначення пенсії без особистого звернення до сервісного центру Фонду. Однак людина все одно може обирати, йти до відділу обслуговування громадян чи подати заяву на призначення пенсії за віком автоматично через вебпортал.

Цими сервісами можна скористатися через вебпортал електронних послуг Фонду (https://portal.pfu.gov.ua) із ключем кваліфікованого електронного підпису.

***
Про перерахунок пенсій у 2021 році тим пенсіонерам, що продовжують працювати
Частиною четвертою статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено щорічний перерахунок пенсії з  01 квітня особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули необхідний страховий стаж (на 1 березня року, в якому здійснюється перерахунок).
Перерахунок пенсії проводиться:
без додаткового звернення особи до органів Пенсійного фонду України;
особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули не менш як 24 місяці страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, або менш як 24 місяці страхового стажу, але після призначення (попереднього перерахунку)  пенсії пройшло не менш ніж два роки.
Відповідно до статті 24 Закону після 1 січня 2004 року обчислення страхового стажу здійснюється за даними Державного реєстру загальнообов’язкового держаного соціального страхування (далі – Реєстр) на підставі поданих страхувальником звітів та після надходження даних про сплату єдиного внеску.
З 1 січня поточного року набули чинності зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Податкового кодексу України, якими передбачено подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб щокварталу (замість щомісяця). Строки подання такої звітності згідно з Податковим кодексом України становлять 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Отже, за І квартал 2021 року страхувальниками подається звітність до 10 травня. Тому, автоматичний перерахунок пенсії працюючим пенсіонерам буде проведено у червні. Проте, розмір пенсії буде переглянуто з 1 квітня цього року та проведено відповідну доплату.
Звертаємо увагу, що працюючі пенсіонери, у яких станом на 01.04.2021 не виконуються вищевказані умови щодо страхового стажу, після набуття права на такий перерахунок можуть не чекати наступного автоматичного перерахунку та особисто звернутися з відповідною заявою до органів Фонду.
У разі виникнення додаткових питань радимо звертатися за телефонами «гарячих» ліній. Додаткові консультації можна отримати за номером телефону постійно діючої “гарячої лінії”:  (04733) 2 44 90
Відділ обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Черкаській області
***
Зміни в організації доставки пенсії з 1 вересня 2021 року: кого стосуються та як діяти пенсіонерам
Уряд вніс зміни в організацію виплати і доставки пенсії та грошової допомоги з 1 вересня 2021 року: переважна більшість пенсіонерів відтепер отримуватимуть пенсію через банківські установи.
Для комфортного переходу пенсіонерів до нових умов доставки пенсії фахівці Головного управління надають консультації та роз’яснення громадянам за номерами телефонних «гарячих ліній» та при особистому зверненні.
– Яким нормативним документом передбачено такі нововведення?
– Кабінет Міністрів України 29 березня 2021 року прийняв постанову № 277 «Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України». Нею передбачено, що переважна більшість пенсіонерів із 1 вересня 2021 року отримуватиме пенсію через банківські установи.
– Кого новації не торкнуться?
– За місцем фактичного проживання і надалі отримуватимуть пенсію люди з інвалідністю І групи; особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду; особи, які досягли 80-річного віку; одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд.
Таких громадян на Черкащині понад 40 тисяч. Пенсію їм доставлятимуть за державний кошт. Зауважу, що зазначені категорії громадян можуть отримувати пенсійні виплати за їхнім вибором – як за місцем проживання, так і через банківські установи.
– Я отримую пенсію на пошті й не належу до зазначених пільгових категорій. Як мені діяти?
– Якщо Ви зараз отримуєте пенсійні виплати у відділенні АТ «Укрпошта» чи з доставкою додому листоношами, то до 1 вересня 2021 року повинні обрати один з уповноважених банків для здійснення подальшої виплати. На Черкащині 22 банківські установи уклали договір про виплату пенсії (перелік наведено нижче).
У разі, якщо до 1 вересня 2021 року Ви не зробите вибір, виплата пенсії в подальшому здійснюватиметься через поточний рахунок в АТ «Ощадбанк», який буде відкритий на Ваше ім’я за зверненням Головного управління. Лист про відкриття такого рахунку Вам буде надіслано заздалегідь.
Підкреслю, що змінити банківську установу Ви зможете в будь-який момент. Для цього потрібно відкрити пенсійний рахунок в обраному банку. Інформація про цей рахунок надійде від банку до Головного управління.
– Не належу до зазначених пільгових категорій, але все одно хочу, щоб мені пенсію приносили додому. Це можливо?
– Так, такий варіант доставки пенсійної виплати передбачено постановою № 277. Однак оплата доставки здійснюватиметься Вами самостійно одночасно з одержанням пенсії (згідно з тарифами на оплату послуг, пов’язаних з виплатою і доставкою пенсій та грошової допомоги населенню у готівковій формі).
– Я отримую пенсію через банк. Що зміниться для мене з 1 вересня 2021 року?
– Пенсіонерів, які вже зараз отримують пенсію через банківські установи, положення постанови № 277 не торкнуться. Зазначу, що на Черкащині постійно зростає частка громадян, які для отримання пенсійних виплат обирають банк. Якщо у 2015 році таких було 57 % пенсіонерів, то на 01 квітня 2021 року вибір на користь банківських установ зробили вже майже 70 % пенсіонерів області, а у містах – 85 %.
У разі виникнення додаткових питань радимо звертатися за телефонами «гарячих» ліній. Додаткові консультації можна отримати за номером телефону постійно діючої “гарячої лінії”:  (04733) 2 44 90
Відділ обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Черкаській області
***
Зміна порядку виплати і доставки пенсій
З метою ознайомлення мешканців краю зі змінами порядку виплати пенсій заступник начальника відділу обслуговування громадян № 7 (сервісного центру) м. Сміла провела зустріч з членами ради ветеранів та активом ветеранської організації.
Представник Пенсійного фонду поінформувала ветеранів про запровадження змін в організації виплати пенсій відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 277 від 29.03.2021 р. «Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України». Повідомив, що з 1 вересня нинішнього року виплати здійснюватимуться через банківські установи. Для цього кожен отримувач пенсії та соціальної допомоги має відкрити рахунок в одному з обраних уповноважених банків. Зазначила, що доставка пенсій додому за рахунок бюджетних коштів здійснюватиметься тільки маломобільним категоріям, зокрема, особам з інвалідністю I групи, людям похилого віку, старшим 80 років, та тим громадянам, котрі за висновком лікарсько-консультативної комісії потребують стороннього догляду.
Принагідно Алла Кірієнко ознайомила представників ветеранської організації з широким спектром електронних послуг Пенсійного фонду України, які дають змогу оперативно отримувати потрібну інформацію та послуги з пенсійного забезпечення у будь-який час не виходячи з дому. Закликала користуватись сучасними сервісами пенсійної служби та за виникнення потреби в роз’ясненнях пенсійних питань звертатись до сервісного центру дистанційними засобами зв’язку – за телефоном гарячої лінії (04733) 2 44 90.
***
Довідку про розмір нарахованої пенсії або заробітної плати можна замовити дистанційно.
Довідку про розмір нарахованої пенсії або заробітної плати можна замовити дистанційно.
На вебпорталі електронних послуг ПФУ можна замовити довідку з          QR-кодом. Така довідка є аналогом паперового документа, її можна використовувати для вирішення питання:

  • оформлення субсидій;
  • надання сервісних послуг;
  • для пред’явленя за місцем вимоги…

На вебпорталі електронних послуг Фонду в особистому кабінеті, використовуючи кваліфікований електронний підпис, можна замовити:

  • довідку про доходи пенсіонера, в тому числі для оформлення субсидій;
  • індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5) або про нараховану заробітну плату (форма ОК-7);
  • довідку про трудовий та страховий стаж;
  • витяг з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового соціального страхування;
  • дані про особливі умови праці.

Перевірочний QR-код підтверджує достовірність та дозволяє перевірити довідку. Тому сьогодні не обов’язково йти до установ Фонду, щоб отримати необхідну довідку.
Додаткові консультації можна отримати за номером телефону постійно діючої “гарячої лінії”:   (04733) 2 44 90
***
Пенсійне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
35 років тому, 26 квітня 1986 року, світ сколихнули вибухи на Чорнобильській атомній електростанції. Внаслідок катастрофи від опромінення постраждали мільйони людей. Яким є їхнє пенсійнє забезпечення в Україні – інформує начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області Світлана Зінник.

  • У Черкаській області на перше квітня цього року перебуває 43 183 особи, постраждалі від Чорнобильської катастрофи, із них до першої категорії належать 6398осіб, до другої – 3 422 особи, до третьої – 2 071 особа, до четвертої – 31 292 особи.
  • Встановлення пільг і компенсацій здійснюється відповідно до визначених категорій осіб (I, II, III, IV), які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
  • Види пенсії для осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС:
  • державна пенсія;
  • додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю (призначається після виникнення права на державну пенсію).
  • Розмір пенсії для осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС
  • На 01.04.2021 середній розмір пенсії постраждалих від аварії на ЧАЕС в області становить 3 573,26 грн. У тих, хто належить до першої категорії – 6 289,93 грн, до другої – 3 469,65грн, до третьої – 3 149,87 грн, до четвертої –3 057,16 грн. Середній розмір пенсії ліквідаторів наслідків Чорнобильської катастрофи, яким пенсію призначено відповідно до статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», становить 10 232,31 грн.
  • Обчислення пенсії по інвалідності внаслідок каліцтва чи захворювання і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи залежить від заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, та відсотків втрати працездатності особи, визначених органами МСЕК.
  • Мінімальний розмір пенсії для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, з числа осіб з інвалідністю I групи становить – 180%; II групи – 160%; III групи – 145% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
  • Особи, які мають статус учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС І категорії можуть скористатися правом вибору при досягненні пенсійного віку: отримувати пенсію або за так званим Чорнобильським законом (з урахуванням тієї заробітної плати, яку такі особи отримували за роботу у зоні відчуження), або за нормами Закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», якщо розмір пенсії буде більшим.
    ***
    Про перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам
    Частиною четвертою статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено щорічний перерахунок пенсії з 01 квітня особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули необхідний страховий стаж.
    Перерахунок пенсії проводиться:
    – без додаткового звернення особи до органів Пенсійного фонду України;
    – особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули не менш як 24 місяці страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, або менш як 24 місяці страхового стажу, але після призначення (попереднього перерахунку) пенсії пройшло не менш ніж два роки.
    У 2021 році буде перераховано пенсії працюючим пенсіонерам, які призначені/перераховані до квітня 2019 року.
    Право на перерахунок визначає страховий стаж, набутий на 1 березня року, в якому проводиться перерахунок.
    Дані до реєстру застрахованих осіб про страховий стаж за січень-лютий 2021 року надійдуть у складі єдиної звітності зі сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску, яку страхувальники зобов’язані подати до 10 травня.
    Перерахунок, передбачений законодавством, буде проведено у травні-червні з 1 квітня.
    Додаткові консультації можна отримати за номером телефону постійно діючої “гарячої лінії”:  (04733) 2 44 90
    ***
    Зміна порядку виплати і доставки пенсій
    Кабінетом Міністрів України 29 березня 2021 року прийнято постанову    № 277 „Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України”.
    Відповідно до постанови, до 1 вересня 2021 року Пенсійний фонд України проведе  перший конкурс  для відбору організацій, які здійснюватимуть виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України. До його проведення виплату і доставку пенсій здійснюватиме АТ „Укрпошта”.
    За місцем фактичного проживання з 1 вересня 2021 року отримуватимуть пенсії та грошову допомогу:
    люди з інвалідністю І групи;
    •особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду;
    •особи, які досягли 80-річного віку;
    •одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд.
    Особи з вищезазначених категорій отримуватимуть пенсії та грошову допомогу за власним вибором: або через організацію, відібрану на конкурсі, або через обраний самостійно банк з числа уповноважених.
    Інші категорії пенсіонерів, які на сьогодні отримують виплати у відділеннях АТ «Укрпошта» або з доставкою додому листоношами, до 1 вересня 2021 року повинні обрати один з уповноважених банків для здійснення подальшої виплати  пенсій.
    У разі, якщо до визначеного терміну громадяни не зроблять вибір, виплата пенсій кожному з таких одержувачів з 1 вересня 2021 року здійснюватиметься через поточний рахунок в АТ “Ощадбанк”, який буде  відкритий за зверненням органу Пенсійного фонду України, про що одержувача буде проінформовано. Громадяни можуть будь-коли змінити уповноважений банк за власним бажанням.
    ***
    Пенсійний фонд України  у м. Сміла
    02 квітня 2021 року у відділі обслуговування громадян № 7 (сервісному центрі) м. Сміла буде працювати пряма телефонна “гаряча лінія” за участю   заступника начальника відділу обслуговування громадян № 7.
    На запитання громадян з 11:00 до 12:00 відповідає заступник начальник відділу Алла КІРІЄНКО за номером телефону: (04733) 2 44 90
    Додаткові консультації можна отримати за номером телефону постійно діючої “гарячої лінії”:  (04733) 2 44 90
    ***
    Зміна порядку виплати допомоги на поховання
          Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1279 «Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги» змінено Порядок виплати і доставки пенсії та грошової допомоги.
    Із першого квітня 2021 року Пенсійний фонд України виплачуватиме допомогу на поховання та недоотриману пенсію у зв’язку зі смертю пенсіонера виключно через банківські установи шляхом зарахування на поточний рахунок одержувача (особи, яка має право на отримання виплат у зв’язку із його смертю).
    Для отримання зазначених виплат особа, яка звертається до Пенсійного фонду, має надати документ, що посвідчує особу заявника, витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть та обов’язково – реквізити банківського рахунку, відкритого на особу, що звертається за отриманням послуги.
    Перелік банків, із якими Пенсійним фондом України укладено договори для виплати пенсій та грошової допомоги.

      • ПАТ «Державний ощадний банк України»
      • ПАТ КБ «Приватбанк»
      • ПАТ «Райффайзен Банк Аваль»
      • ПАТ «УкрСиббанк»
      • ПАТ АБ «Укргазбанк»
      • ПАТ «Альфа-Банк»
      • ПАТ «Перший Український Мiжнародний банк»
      • ПАТ «Кредi Агрiколь Банк»
      • АТ «Пiреус банк МКБ»
      • ПАТ «БАНК ВОСТОК»
      • ПАТ «Державний експортно-iмпортний банк України»
      • ПАТ КБ «Акордбанк»
      • ПАТ «Комерційний Індустріальний Банк»
      • ПАТ «Кредобанк»
      • ПАТ «ТАСКОМБАНК»
      • ПАТ «Ідея Банк»
      • АТ «ОТП Банк»
      • АТ «Полтава-банк»
      • ПАТ АБ «Південний»
      • АТ «Правекс Банк»
      • АТ «Міжнародний Інвестиційний банк»
      • ПАТ АБ «РадаБанк»

    ***

    ***
    Пенсію цього року підвищать у шість етапів
       Із 1 січня мінімальна пенсія особам, які досягли 65 років, та мають страховий стаж: чоловіки – 35 років, жінки – 30 років, зросла з 2 100 грн до 2 400 грн у зв’язку зі збільшенням мінімальної заробітної плати до 6 000 грн.
    —   Із 1 березня проведена індексація пенсії.
    Пенсія індексується із застосуванням коефіцієнта збільшення середньої заробітної плати в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,11.
    У разі, якщо після перерахунку підвищення становить до 100 грн.,  розмір підвищення —  100 гривень.
    Крім того, в одержувачів пенсії, призначеної згідно з Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», які мають повний страховий стаж (35 років – чоловіки та 30 років – жінки), розмір пенсійної виплати не може бути нижчим від 2 200 гривень.
     — У квітні відбудеться автоматичний перерахунок пенсії для пенсіонерів, які працюють.
    — Із 01.07.2021 буде підвищено прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, до 1 854 грн. У зв’язку з цим  пенсіонерам перерахують надбавки до пенсії, а непрацюючим – доплати за понаднормовий стаж.
    — У жовтні передбачено збільшення виплати пенсіонерам віком понад 75 років, які мають стаж 20 років (для жінок) і 25 років (для чоловіків), – на 400 грн.
    — У грудні планується зростання прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, до 1 934 грн., а також в зв’язку зі збільшенням мінімальної заробітної плати до 6 500 грн.
    Перерахунки проводиться автоматично та не потребує особистого звернення пенсіонера.
    ***
    Автоматичне призначення пенсії
    Оформити пенсію без особистого відвідування сервісного центру Пенсійного фонду — Автоматичне призначення пенсії може зробити кожен через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
    Пенсійний фонд України запровадив нову сервісну послугу – автоматичне призначення пенсії. Такий сервіс доступний на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/). Тим особам, які скористаються цим сервісом, пенсія буде призначена автоматично після досягнення ними пенсійного віку. З урахуванням усіх наявних у Пенсійному фонді даних без необхідності додаткових звернень та особистого відвідування сервісного центру Пенсійного фонду.
    Сервіс автоматичного призначення пенсії надає можливість подати усю необхідну для призначення пенсії інформацію заздалегідь — без будь-яких часових обмежень. Подана інформація буде завчасно опрацьована і в разі необхідності буде проведено перевірку поданих документів.
    Підставою для автоматичного призначення пенсії є подання особою через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України анкети-заяви та згоди на застосування такого механізму, засвідченого персональним кваліфікованим електронним підписом (далі – КЕП).
    Користувачу, який не є одержучем пенсійних виплат та який авторизувався на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою КЕП, надається можливість сформувати і подати анкету-заяву на автоматичне призначення пенсії, а саме:
    1) заповнити атрибути анкети (загальні дані; дані документу, що засвідчує особу; адреси проживання та реєстрації; дані щодо виплати пенсії та отримання пенсійного посвідчення);
    2) додати скан-копії документів, які є обов’язковими для подання анкети-заяви та які користувач вважає необхідним падати до Пенсійного фонду для підтвердження його права на автоматичне призначення пенсії, та для визначення в автоматизованому режимі найбільш вигідного варіанту для призначення пенсії;
    3) підписати анкету-заяву КЕП та надіслати її до органу Пенсійного фонду.
    За наслідками опрацювання анкети-заяви в Пенсійному фонді України користувач на вебпорталі електронних послуг отримає інформацію щодо стану її опрацювання та буде поінформований про набуття права на призначення пенсії, включаючи дату такого призначення і її розмір.
    Обов’язковою умовою автоматичного призначення пенсії є наявність на дату набуття відповідного права електронних відомостей про трудову діяльність у реєстрі застрахованих осіб. Механізм організації відповідного обліку визначений Порядком обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 1084 (далі – Постанова 1084).
    Відповідно до п. 6 Постанови 1084 відомості про трудову діяльність працівника подаються Пенсійному фонду України через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України страхувальником або особисто працівником у вигляді копій, виготовлених шляхом сканування з обов’язковим накладенням страхувальником або працівником КЕП.
    Додаткові консультації можна отримати за номером телефону постійно діючої “гарячої лінії”:  (04733) 2 44 90.

Обсуждение закрыто.